Dag 8 Op Game Drive in Hlane

31 juli 2018 - Hlane National Park, Swaziland

We hadden ons voor vandaag ingeschreven om nog een keer op game drive te gaan. Omdat we echt wel zo'n drie kwartier rijden van het hoofdkamp zitten, kunnen we niet mee doen aan de sunrise of sundown rit maar wel die midden op de dag. We hadden dus 's morgens lekker tijd om uit te slapen. Best fijn na zoveel vroege ochtenden. Vandaag is het voor het eerst tijdens onze reis bewolkt. De temperatuur is nog steeds prima maar de zon laat zich even niet zien. We gaan op tijd richting hoofdkamp en treffen onderweg een groepje giraffen op de weg. Haast maken ze niet. Het lijkt er zelfs op of ze ons interessant vinden. Bij een modderpoeltje zien we de familie wrattenzwijn die er wel vandoor gaat uit hun modderbad. Ach, mooier werden ze er toch niet van.
Het bijzondere hier onderweg is dat we door een hek moeten die het ene deel van het park van het andere scheidt en die we zelf open en dicht moeten maken en dat terwijl er olifanten en neushoorns in een van de delen rond lopen. We kijken dus maar even goed rond.
Tijdens onze game drive leren we weer een heleboel over de natuur en we hebben het geluk een aantal leeuwen, neushoorns en olifanten te zien. Julian is erg geïnspireerd door de dieren en tekent heel veel. Bij de neushoorns was hij bezig met wat details en liet zijn tekening zien. Hij kreeg zelfs een applaus van de dames die met ons in de jeep zaten. De leeuwen die we daarna zagen, liggen best dichtbij maar ze slapen het grootste deel van de dag en zijn niet van plan dat voor ons te veranderen. Op een uitkijkpunt waar we stopten, konden we aan de rand van het water een krokodil zien liggen. Erg ver weg maar we hopen tijdens de komende dagen er wat meer te zien want hierna gaan we naar St Lucia Wetlands aan de westkust. Morgen dus weer een flinke rit voor de boeg.

1. Gerrit en Elly:
    3 augustus 2018
    Maurits....wat heb je mooie foto's gemaakt en jullie hadden geen zebrapad maar een giraffepad, dat vinden wij niet raarrrrrr, dat vinden wij heeeeeeeel bijzonder!