Dag 14 Naar Nxala Ranch

6 augustus 2018 - Dundee, Zuid-Afrika

Vandaag geen bush wekservice. Ik denk dat iemand anders ze had ingehuurd. Wel bijtijds opgestaan want we hadden een aardig ritje voor de boeg. Even ontbijten en kijken of er nog dieren sporen in het zand staan naast onze tent. We hebben gisteravond nl vlakbij een hyena gehoord en....ja hoor....de sporen zijn duidelijk te zien en hij is vlak langs de tent gelopen! We gaan na het ontbijt snel op weg want we moeten ongeveer de helft van de afstand afleggen naar de Drakensbergen en ons doel is de Nxala ranch in de buurt van Dundee. Dit is een werkende cattle (vee) boerderij. Naast het huis hebben ze een guesthouse staan met genoeg plek voor meer mensen maar nu alleen door ons gezin wordt gebruikt. We worden hartelijk ontvangen en kunnen de rest van de middag lekker relaxen. Maurits gooit een hengeltje uit in het watertje voor de deur maar helaas niets gevangen. De kinderen hebben de satelliet tv ontdekt en kijken voor het eerst deze vakantie tv. Ik heb heerlijk zitten lezen. Aan het einde van de middag hebben we weer een warm vuurtje gestookt bij de veranda en daar kregen we de heerlijke maaltijd van onze gastvrouw Dora. We hebben allemaal gesmult! 's Avonds ons heerlijk verwarmde bedje in want morgen gaan we weer op pad.