Dag 18 De dag dat we naar huis vliegen

10 augustus 2018 - Schiphol, Nederland

Goedemorgen! We zijn helemaal ingepakt en klaar om straks de rit te maken naar Johannesburg voor de vlucht naar huis. Nu kunnen we nog een beetje chillen in de lodge en dan gaan we rond lunchtijd op pad. Het weer is gelukkig weer goed opgeknapt nadat het vannacht heel hard heeft geregend en het onweerde ook heel luid. Echt super harde klappen! Maar nu schijnt de zon weer en de kou trekt dan ook meteen weg. Prima weer om een stuk te rijden dus en afscheid te nemen van dit prachtige land!

We zijn rond 12.30 vertrokken uit The Cavern om op weg te gaan naar Johannesburg. We wilden nog kijken of we toch nog een paar mooie plaatjes konden schieten van de prachtige Drakensbergen want het was helder weer en het zonnetje scheen weer en dat is zeker nog gelukt. Als bonus had het slechte weer van de dag ervoor er zelfs voor gezorgd dat er nu sneeuw te zien was bovenop de bergen. Ik zeg bovenop want toppen hebben de bergen hier niet echt. De meeste bergen in Zuid-Afrika zijn namelijk plat aan de bovenkant.
We reden een schitterende route door de bergen heen om vervolgens een heel lang stuk over de vlaktes te rijden naar Johannesburg. Gelukkig kwamen we daar heelhuids (er stond weer heel veel wind) en ruim op tijd aan zodat we verder heel relaxed konden inchecken, shoppen en wat eten en drinken. Om 22.10 uur werden we verwacht bij de gate en mochten wij als een van de eersten het vliegtuig in omdat we jonge kinderen bij ons hadden. De vlucht verliep heel soepel en snel en we konden zelfs ook nog een beetje slapen. Om 10.07 stonden we weer op Hollandse bodem.

1. Lizette Rietveld de Jong:
    10 augustus 2018
    Lieve schatten, een hele goeie reis naar huis. We duimen voor een spoedige vlucht. 😘😘😘
  2. Nienke:
    Goede reis terug!!!!😘
  3. Gerrit en Elly:
    10 augustus 2018
    Lieverds een goede vlucht terug naar ons......we zien jullie morgenochtend weer......we kijken ernaar uit. Knuffelsssssssssssssss
  4. Martijn:
    Goed reis!
  5. Liesbeth:
    10 augustus 2018
    goede reis en ik zie jullie morgen knuffel xxx
  6. Loraine:
    11 augustus 2018
    Goede reis en vlucht terug lieverds😘😘