Dag 4 Eindelijk op safari !

27 juli 2018 - Thornybush Game Reserve, Zuid-Afrika

We werden vanochtend vroeg om 6 uur gewekt voor de game drive. Eerst even een kop koffie en gaan in een open jeep. In de jeep met ons nog een gezin uit Nederland met al volwassen kinderen. Super spannend of we wat zouden gaan zien! We waren nog maar net van het terrein van de lodge af en toen zagen we al de eerste dieren: een groep olifanten die lekker bezig waren wat bomen te slopen. Daarna zagen we al vrij snel een hyena die overigens door Maurits werd gespot. Hij had een lekker maaltje liggen waar hij terwijl we daar stonden lekker op ging kauwen. Je hoorde gewoon de botjes gekraakt worden! Daarna zijn we een groep buffels gaan tracken. In de tussentijd kwamen we allerlei andere dieren tegen zoals koedoe, impala, gieren, nyala, duikers (kleine antilope), gnoe en nog een heleboel vogels. Na de groep buffels hebben we ook nog een nijlpaard gespot (alleen oortjes boven water te zien) en wat wrattenzwijnen. Kortom, zeker niet slecht voor een eerste rit. We hebben er van genoten en de kinderen vonden het fantastisch!

Later vandaag gaan we nog een keer rijden en hebben we tussendoor ook nog een bushwalk maar daar mogen de kinderen niet mee helaas. Ze zijn nog te jong.

Om een uur of 12 zijn Maurits en ik op bush walk gegaan met Tyrone onze ranger. Hij liep met een flink geweer in zijn handen dus dan heb je al gauw een gevoel dat dit erg spannend is. Dar was het ook! We hebben een hoop sporen gezien onderweg en veel te horen gekregen over waar zij naar kijken om dieren te vinden, Vervolgens kwamen we dus ook nog een troep olifanten tegen die we best dicht benaderd hebben. Wat was dat geweldig! Voelt echt nog wel even anders dan wanneer je in een jeep zit.

Vanavond ook nog een keer op safari. We hebben er nu al weer zin in!

1. Sabrina:
    27 juli 2018
    Klinkt als een fantastische tocht! Benieuwd naar de foto’s!
  2. Gerrit en Elly:
    27 juli 2018
    Gaaf!!!! Fijn dat het nog gelukt is, jullie hebben al veel gezien zo te lezen, we zijn benieuwd naar de foto's. We zijn ook benieuwd hoe de lodge eruit ziet. XXX
  3. Janine Dukker:
    Klinkt goed Fam Hanemaaijer!! Gaaf hoor
  4. Gerrit en Elly:
    27 juli 2018
    Wat een mooie dag hebben jullie gehad...petje af om in de tent te slapen in de bush......slaap lekker!! Liefs van ons!
  5. Kees en marry:
    29 juli 2018
    Wij vinden het fijn dat het verder naar wens gaat maar ik graag horen hoe het met de kindjes gaat dikke knuffel voor allemaal doei
  6. Gerrit en Elly:
    30 juli 2018
    2 dagen nu niets gehoord..........waar ergens zijn jullie nu? Geen internet waarschijnlijk.........dus wanneer jullie dit lezen, laat even wat horen. Staat ook een appje klaar!! Allemaal dikke knuffels van ons Gerrit en Elly
  7. Gerrit en Elly:
    31 juli 2018
    Fijn om te horen dat het goed gaat, we zien uit naar jullie volgende verslag.