Dag 3 Thornybush Private Game Reserve

26 juli 2018 - Thornybush Game Reserve, Zuid-Afrika

We hadden inmiddels al in het Game Reserve moeten zijn maar het is nu 1 uur 's middags en we zijn nog steeds in Blyde River Canyon. Dat komt omdat de weg die we zouden moeten nemen geblokkeerd is door protesten. We kregen dus het advies om niet weg te gaan maar voorlopig even hier te blijven. Ze protesteren hier tegen de regering die dingen heeft belooft maar ze niet na komt. We zijn niet de enigen overigens. Er zijn hier meer mensen die hadden willen vertrekken. Het is nu een kwestie van afwachten en gaan zodra het kan......ziet er nu wel naar uit dat we de game drive in de middag gaan missen.

We moesten dus in het resort blijven en wat bedenken om te doen. We zijn toen in het resort een wandeling omhoog gaan doen waar we ook een prachtig uitzicht hadden op de 3 rondavels. Vervolgens zijn we maar in het restaurant gaan zitten zodat we op de hoogte konden blijven van de ontwikkelingen. In het restaurant ontmoetten we een echtpaar uit Nederland die na hun pensioen in Zuid Afrika zijn gaan wonen. Zij wonen in Kaapstad maar waren ook aan het rondreizen en waren op het resort gekomen omdat ze niet verder konden.
Na uren wachten, kregen we eindelijk bericht dat we konden vertrekken. Er waren nog steeds roadblocks maar de mensen die protesteerden waren weg. Dat hebben we inderdaad gezien. We moesten om stenen heen rijden en langs rijen met takken. Maar inderdaad was er niemand meer te zien. Eindelijk konden we om 15.30 a 16.00 uur op pad. Moesten we ook eerst nog benzine regelen want we waren van plan geweest te tanken bij het resort. Daar hadden ze een tankstation alleen was die vanwege alle problemen ook gesloten. De manager heeft voor ons toen geregeld dat er iemand van zijn staff ergens vandaan nog zo'n 5 liter benzine haalde zodat we wel op weg konden. Zo snel als we konden, zijn we naar de Game Logde gereden maar we misten helaas wel de middag drive. We waren net op tijd voor het avondeten en daarna snel naar bed want om 6.00 zouden we gewekt worden.

1. Gerrit en Elly:
    26 juli 2018
    Dat is een tegenvaller..........hopelijk komt er nog een kans????
  2. Gerrit:
    26 juli 2018