Dag 4 De avond drive

27 juli 2018 - Thornybush Game Reserve, Zuid-Afrika

Eindelijk kunnen we weer wat verhalen delen. We zaten een aantal dagen zonder internet en nu ook erg langzaam dus alleen verhalen. De foto's volgen nog....

Na de bush walk hadden we een beetje tijd om af te koelen en bij te komen en was het tijd voor de lunch. Ik wilde nog even wat uit de tent gaan halen en kwam de hoek om uit het hoofdgebouw, staat daar ineens een hele groep Nyala's! Ze waren totaal niet bang want het leek erop alsof ze daar gewoon iedere dag zijn.

Om half vier begonnen we aan de avondrit. Daar hadden we inmiddels nieuwe mensen die met ons in de jeep kwamen. Het was een gezin uit de VS Hele aardige mensen met een zoon van 8 jaar waar zowel Julian als Simone het goed mee kon vinden en een dochter van 16 jaar.
Tijdens de avondrit hebben we ook weer heel veel gezien maar het meest spectaculaire was toch wel dat we een luipaard jong hebben gezien die gewoon lekker lag te chillen midden op het pad waar we reden. Het zijn echt prachtige dieren! Mijn absolute favoriet. Maar we hebben ook giraffen gezien, olifanten, ......
Het bizarre is dat we continue impala's voorbij reden maar daar stopten we inmiddels niet meer voor. Daar hadden we er al zoveel van gezien....
Terug van de rit was het tijd voor het avondeten want je bent pas rond 7 uur terug. Ze hadden iets speciaals voor ons gezin geregeld. We konden eten in de schuilhut aan de rand van het terrein waar je overdag ook kon gaan kijken wat er voorbij komt maar nu was het al donker en kon je kijken wat de nachtdieren doen. Er kwam een stekelvarken voorbij, een civetkat en nog een kleinere katachtige. Vervolgens kwam er een hyena een kijkje nemen. Hij had ons wel door maar het was niet interessant. Er lag daar ergens iets wat hij lekker vond. Terwijl hij daar rond scharrelde, kwam er een duiker (kleine antilope) aan lopen. Hij bleef meteen stokstijf stil staan toen hij de hyena zag. De hyena merkte wel dat er iets was maar hij zag de duiker niet dus die liep achter hem langs op zo'n 2 meter afstand. Het was eigenlijk best grappig om te zien. Na het diner gingen we al snel naar de tent want om 6 uur zouden we weer gewekt worden voor de ochtenddrive.