Dag 11 Water centraal vandaag

3 augustus 2018 - St Lucia, Zuid-Afrika

We hebben een dagje water erop zitten. We begonnen de dag vanmorgen met een boottocht over het Lake St. Lucia met de bedoeling om nijlpaarden en krokodillen te zien. Nou dat is zeker gelukt! Zo grappig om die grote nijlpaarden in een soort mega hoop op en naast elkaar te zien liggen. Af en toe gingen ze een beetje naar elkaar zitten knorren. Waarschijnlijk om te zeggen: "kijk, daar heb je weer zo'n stelletje toeristen die ons zo nodig moeten zien". Af en toe hadden we de mazzel dat er eentje even flink ging gapen zodat we even goed in die bek konden kijken. Wat een tanden!
De nijlkrokodillen waren ook te zien maar wel van wat verder weg. Dat hebben we wel goed kunnen maken toen we naar het Crocodile Center gingen want daar waren ze echt van dichtbij te zien en was ook leuk voor de kinderen.
Verder langs de oevers nog een enkele zeearend gezien. Het was erg leuk op de boot maar best wel fris want het is vandaag niet echt warm hier. Het is de hele dag bewolkt geweest en daardoor ook wel frisser dan de andere dagen want het is en blijft tenslotte winter hier.
's Middags zijn we naar het strand hier in St. Lucia geweest. De kinderen konden weer lekker pootjebaden en Maurits en ik stonden bovenop de duinen te turen.........
Niet voor niets want we hebben ze gezien, walvissen!! Dat was voor Maurits en mijzelf echt een stiekeme wens voor deze reis maar omdat het weer niet zo best is, konden we niet met een bootje de zee op. Die was gewoon te ruw. Dat we ze dan weliswaar van ver weg maar toch vanaf het strand hebben kunnen zien, was een cadeautje.
Morgen pakken we onze spullen weer in en hebben we een korte rit naar het Hluhluwe Imfolozi (spreek je uit als sloesloewie imfooloozie) wildpark.

1. Sabrina:
    3 augustus 2018
    Wat gaaf dat jullie de walvissen hebben kunnen zien. Ook al was het van ver weg.
    Lijkt mij erg imposant. Zo en zo zijn nijlpaarden gaaf om te zien.
    Groetjes van ons 4!!
  2. Loraine:
    6 augustus 2018
    Mooie foto's weer en nijlpaarden zijn echt mooie beesten om te zien maar blijven ondanks hun grote knuffel gehakte echt gevaarlijk. De zeearend is ook echt mooi om te zien.
  3. Nienke:
    10 augustus 2018