Dag 12 We gaan naar Hluhluwe Imfolozi Reservaat

4 augustus 2018 - Hluhluwe-Imfolozi Game Reserve, Zuid-Afrika

Eerst nog een heerlijk ontbijt in het guesthouse in St Lucia gehad en toen de spullen ingeladen om weer op pad te gaan. We hoefden deze keer maar een relatief kort stuk dus we besloten eerst nog een keer een kijkje te nemen op het strand van St Lucia. Daar hebben we echt zitten genieten want de walvissen waren volop bezig . Het leek wel speeluurtje. De een na de ander kwam boven water en plonsde er weer in. Zonder verrekijker zag je iedere keer flink water opspatten maar met verrekijker kon je heel goed zien wie dat deden. Zo leuk! Deze keer heeft Maurits er ook echt een goede foto van kunnen nemen. De kinderen vermaakten zich vooral weer bij de branding en Julian mocht zelfs even de hengel van een van de vissers vasthouden.
Na het strand was het gauw boodschappen doen want we gingen de bush in en moesten daar zelf eten klaarmaken. We hadden al een keer van de braai gegeten in Kwambili maar deze keer hebben we besloten het lekker zelf te doen. Met wat tips van An, een Nederlandse die we al eerder deze reis tegen kwamen, hebben we een heerlijke maaltijd samen weten te stellen.
We hadden wel al gelezen dat je soms bij de braai in Mpila kamp (dat is waar we zitten) een extra gast kan verwachten nl een hyena maar die hebben we deze keer niet gezien. We hebben hier trouwens een super leuke accommodatie. Het zijn twee 2 persoons tenten op palen die aan elkaar verbonden zijn via een soort loopbruggetje. Halverwege zit er dan nog een soort huisje en dat is onze keuken. Tijdens de afwas in deze keuken ontdekten Simone en ik een gekko die aan de andere kant op het raampje zat. Kon je wel goed zijn zuignap pootjes zien. Hij trok zich gelukkig niets aan van het kinderen voor kinderen afwaslied dat we zongen. Na de braai nog wel een lekker kampvuurtje gestookt en daarna naar bed gegaan in onze heerlijke tenten.

1. Lizette Rietveld de Jong:
    4 augustus 2018
    Heel veel plezier en doe voorzichtig lieve schatten. ❤💙💙💗
  2. Gerrit en Elly:
    4 augustus 2018
    We hopen dat jullie er heel veel moois te zien krijgen en wij zien de foto's later wel!!
  3. Loraine:
    6 augustus 2018
    Veel plezier in de bush en wees voorzichtig 😘😘